torsdag 6 september 2012

Oh my

Alltså idag har jag varit konstig. Jag skulle besiktiga vår bil, med gott mod och inga bekymmer i världen tänkte jag att jag bara kör dit. Jag tänker inte oroa mig för att jag inte ska hitta, jag bara kör så ordnar det sig.
Ja, så enkelt var det ju inte. Och den där gps:en på mobilen! Hur ska man kunna titta på den samtidigt som man kör samtidigt som man är gravid?
Ni kan ju se det framför er, hysteriskt skrikande till Per på mobilen: Jag vet inte var jag är! Nu kör jag mot Stockholm! Jag kan inte vända!
Då beordrar han mig att ta närmaste avfart vilket jag gör, kör in på en grusväg, vänder och stannar till för att lugna mina nerver, tittar åt sidan och ser skylten. Bilprovningen.
Jaha, då kör jag väl in och besiktigar då. Ibland är nog Herren med en ändå. Fast å andra sidan, bilen blev underkänd.

Inga kommentarer: