måndag 3 september 2012

Väntan

Ljuvliga väntan.

2 veckor och 3 dagar kvar
Denna vecka börjar Per jobba igen, efter 8 månader hemma med Oscar åkte han till jobbet i morse, tänk. Jag är så glad att vi har kunnat dela på föräldraledigheten så jämnt som vi gjort och att vi har kunnat vara hemma med Oscar så länge. Så nu är det dags för nästa föräldraledighet och jag går från och med nu hemma i min ensamhet några timmar om dagen, ljuvligt ju. Jag hoppas bebisen i magen dröjer sig lite så jag kan läsa tidningen på balkongen, tvätta min tvätt, dricka mitt kaffe och baka mitt bröd i lugn och ro.
Idag har jag gjort just det, tvättat och haft balkonghäng, snart ska Oscar hämtas och då bär det av in till stan för att träffa Alex som är uppe i huvudstan på jobb. Duktiga Alex, tvåbarnsmamma, designer och snygg. Inte illa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stor mage du har /M